Thursday, December 17, 2009

Catatan Malam

Hai.. Lama aku mengelamun. Toleh sebelah, my hubby dah lena dibuai mimpi. Tinggal aku tengah menatap skrin laptop kesayangan aku ni. Nak tido, tapi mata lum lagi nak mengantuk. Tak tau nak buat apa. Cuma mengelamun...

Aku ada banyak impian. Terlalu banyak. Sedari kecil aku diajar untuk kejar setiap impian. Tak kira walau bagaimana pun, impian tetap jadi rebutan. Dari kecil, aku diasuh untuk punyai impian dan cita-cita. Sedari kecil juga aku diajar untuk tidak menjadi manusia 'kosong' tanpa impian. Itu lah aku. Kalau nak dikira, dari kecil hampir keseluruhan impian aku tercapai. Bukan 100% tercapai, cuma hampir kesemua. Alhamdulillah, terima kasih kepada ibuku yang mengajar aku dari kecil apa itu impian. Impian hampir sama dengan angan-angan. Cuma impian itu terhasrat atas dorongan dan kerja kuat, tapi angan-angan hanya terbina atas dasar dogengan 'Mat Jenin'. Sikit masa dahulu, impian aku hampir menjadi angan-angan. Tapi mujur lah usaha itu tak pernah putus. 

Sama seperti cerita malam Cinderella, impian aku kini semakin jadi nyata. Tapi banyak juga impian yang 'sedang dibina'. Setelah hidup bergelar suri, impian itu tak pernah padam. Semakin kukuh dihati. My hubby pula selalu beri dorongan dan galakan walau ada masa banyak juga komen yang terkeluar. 

Itu cerita impian. Sekarang aku nak free my mind. Tak tahu nak luah apa. Jam hampir nak pukul 1 pagi, tapi mata aku masih lagi belum berat untuk tidur walau pun aku tahu aku dah menjangkau waktu tidur aku yang sebenar. Compom aku mengantuk nak pergi kerja nanti.  Jadi dari mengantuk jadi melarat, baik aku buat-buat tidur. Mudah-mudahan tertidur terus. 

Jom tidur.!! 

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"