Thursday, November 5, 2009

Syukur Alhamdulillah




Aku bersyukur...
Walau tidak mewah, tapi cukup makan, pakai dan kehendak....
Semua makanan, alhamdulillah dapat dijamah.....
Semua tempat, alhamdulillah, dapat dijejak.......
Pernah satu ketika, aku teringin nak naik flight, dan suami aku segera membuat tempahan..
Destinasi pertama dengan flight, Langkawi.....
Kini, aku dah tak hairan jika ada yang naik flight...
Sebab aku sendiri dah merasa naik flight, atas hadiah dari suami aku sendiri.....
Alhamdulillah....

Aku bersyukur...
Walau tidak semulia Rasulullah, Tapi suami aku amat memahami.....
tidak pernah cuba untuk menjentik aku, apatah lagi memukul aku.......
Cuba memenuhi setiap permintaan aku.... Alhamdulillah......
Walhal selalu merajuk tak kena tempat, pada suami aku lah aku nak mengada-ngada....
Tapi suami ku......
tetap cool dan maintain....

Aku bersyukur.....
Walau tidak terlihatkan depan mata,
tapi layanan, kasih sayang dan belaian suami melimpah ruah buat aku..
Dalam tidur, dalam jaga, sentiasa berdua bersama-sama....
Merangkul erat, memegang tangan, ibarat bercinta selama-lamanya.......
Bak kata saudara mara .." kaklong dengan dak Zali ni kamcing oiii...!"
hehehehehe......

Aku bersyukur.....
Disebalik seribu ranjau, terbentang seribu kenikmatan yang tak terkira....
Hakikat penangan dek kata-kata orang....
Yang tak kenal erti hormat rasa......
kadang-kadang terpikir gak aku...
"Dia ni cakap, tak tahu ke orang ni terasa atau tak....."

Aku bersyukur.....
Walau orang melihat aku yang menyayangi suami,
namun hakikatnya suami aku lebih menyayangi aku dari aku menyayangi diri sendiri......
Walau ada masa aku naik rimas dibuatnya... kih kih kih.....
Love you honey....

Aku bersyukur.....
Walau tak dapat pakai kereta BMW,
sekurang-kurangnya suami aku membekalkan aku dengan MyVi, kemudahan yang ku anggap paling selesa dari suami aku untuk berulang alik ke tempat kerja....
Katanya..." Ayang pakailah kereta. Biar abang pakai motor.. Nanti apa-apa jadi kat tengah jalan senang.. Pasal abang jangan risau ye...."
Terima kasih suamiku.....

Aku bersyukur...
Walau ada masanya terlihatkan aku yang membawa kereta dan suami aku duduk di sebelah,
hakikatnya aku yang meminta begitu, walhal suami aku selalu sangat melarang..
Katanya.."Ayang, biarlah abang yang bawak keter, kan ayang penat bawak berulang alik dari kejer..." dan aku membantah....
Kata aku.." Alaa.... Biarlah ayang bawak.... Kan kalau gi Nilai abang yang bawak...... Kalau ayang ngantok, ayang janji, kita tukar driver okey...?"
Suami aku menggeleng...
hihihi.....

Aku bersyukur...
Walau ada masanya baran aku tak terkawal....
Terkena tempias pada suami aku, namun dia tetap meredakan aku......
Sampai ada masa kadang kala aku menangis, sebab teringatkan kesalahan aku pada suami..
Dia tetap dengan trademarknya.. "Tak pe lah sayang.. Lain kali jangan buat lagi ye...."
hohohohoho......
Sungguh..! Hari Raya memang paling dinanti, sebab nak mintak maaf.....
Can honey....???

Aku bersyukur....
Kehadiran suami aku sebagai orang baru, diterima sepenuh hati oleh ibu bapa ku....
Diterima dengan senangnya oleh adik-adik ku.....
Tak perlulah nak war-warkan satu dunia, tak perlulah nak dihebahkan satu Malaysia...
Sememangnya setiap insan bergelar menantu pasti akan diterima dengan senang hati.......
Setiap kali telefon, dah tentu nak ambil hati mertua......
Tipulah kalau ada yang kata "asyik sayang menantu.."
Sebab kalau tak suka menantu, perkahwinan tak akan terjadi..
Melainkan kehidupan seperti babak filem "Oh Ibu Mertuaku..."
Tak gitu..?

Aku tetap bersyukur......
Walau reski anak masih belum mendatang, reski yang lain datang mencurah.....
Allah S.W.T. itu Maha Adil.......
Alhamdulillah.....

Dan aku teringat kata-kata ibuku....
"Along, reski anak itu pasti ada, cuma cepat atau lambat... Insyaallah..."
Dan aku terharu.....
Terima kasih mak....

Dan kata-kata suami ku....
"Sayang, sabarlah ye... Mudah-mudahan ada reski untuk kita... Insyaallah..."
Sekali lagi aku terharu...

Terima kasih suami ku.....

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"