Thursday, June 3, 2010

Satu petang yang damai.....

Angin sepoi-sepoi bahasa menampar halus lembut di pipi. Deras terasa dinginnya. Butir bicara ku amati dengan teliti..

Aku     : Kenapa riak abang nampak macam susah hati?

Suami ku masih diam. Memandang terus ke hadapan.

Aku     : Kalau ada masalah, cerita lah.... Mungkin ayang boleh bantu....

Suami ku memandang mata ku. Muka ku merah menahan rasa malu dek panahan renungan yang penuh dengan kasih sayang...
Suamiku masih diam...
Dan aku seakan mengerti masalah yang diahadapinya.....
Memang berat masalah itu.....

Aku     : Sabar lah bang. Ini ujian buat kita.

Suami  : Abang bukan Nabi yang boleh ampunkan semua umatNya. Nabi telah dibersihkan dari segala kejahatan, kemarahan, hasad dengki, sakit hati..... Tapi abang bukan Nabi sayang......... Sakit hati tetap ada walau sekelumit....... Dia buat abang, buat kita sampai kita terpaksa ikat perut untuk makan.......

Aku memegang erat tangan suamiku.. Hujung mataku bertakung air mata yang semakin berlumba untuk
turun menitik.
Aku hanya mampu mengusap belakang suami ku sebagai penenag duka yang sekian lama terpendam di ceruk hatinya. Aku redha....

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"