Sunday, June 27, 2010

Hahahahaha!!

Salam waka waka!!
Today, aku nak citer satu story. Memang kelakar giler. Hari nie our planning gi umah kawin jerk. Tapi my cousin, semir, nak ke Mid Valley. Jadi, aku dengan berbaju kurung tu pun berbesar hati ler nak menghantar Semir ke transit LRT-Terminal Putra. Bila dah sampai sana, aku terus parking keter aku. My hubby dah senget pandang aku. Hehehehe.. Ruper-rupernyer aku nak terus gi Sogo, KL. Nak cari kain ela nak buat baju raya. Hoho...

Bila dah sampai sana, otak aku yang pandai nie pun bagi lah suggestion, kata kat my hubby "Abang, kita beli kain buat sampin ngan kain ayang dulu lah, baru boleh matchkan color baju nanti". So, aku pun gi la carik kain nak dibuat sampin ngan kain, almaklumlah, dari tahun lepas, tema kitaorang yang memang sehati sejiwa nie, hari raya pertama, mesti pakai baju dari kain sama dan kain sampin my hubby aku beli yang songket, sekali dengan kain aku. Tak caya ? Ha...? Jap..


Ha... Nie aku postkan balik gambar aku masa time raya tahun lepas 2009. Ha, tengok! sama tak kain aku dengan kain songket my hubby, n sama tak baju aku ngan baju melayu my hubby (corak kain)? Hehehe.. Memang itu trademark kitaorang. Huhuhu....

Ha, sambung citer tadi balik. So, aku dengan ghairahnyer mencari lah kain nyer. Cari punya cari, ade lah dekat sejam, jumpalah warna yang berkenan kat hati, warna gray, sulam songket dengan warna emas. Memang cantik giler!! Lalu aku pun suruhlah auntie tu potongkan kain tu. Redah jerk la walau pun kain tu semeter puluha ringgit. Potong dalam 5 meter, 2.5 meter untuk kain sampin my hubby, another for me! Pas tu, aku turunlah tingkat bawah, cari lah kainnyer pulak. Cari punya cari, rupa-rupanya kain warna tu dah habis. Puas aku cuba matchkan dengan color yang seakan, tapi tak ada, sejam gak mencarinya. Last-last aku dah boring, aku letak je kain tu kat tepi, buat-buat tak nampak, beli kain warna lain. Hahaha.... Lucu bangat sih!!!! Mujur bangla kamdar tu tak nampak. Hohohoho... My hubby siap geleng kepala. Ish ish ish... Bukan dia tak tahu perangai bini kesayangan dia nie. Hehehehe..... Jadi, maka adanyer citer tadi, membuatkan my hubby sound aku, "minggu depan ayang gi sorang je la ye..." Hehehe.. aku dah tersenyum.."Boleh ke abang bagi ayang gi sorang..." Hehehehe.. Korang agak?

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"