Monday, June 22, 2009

Pulau Langkawi (04.04.2009 - 07.04.2009)


AMARAN !!! INI BUKAN PENTAS OPERA!!!!
Hihihi..
Assalamualaikum semua.....
Try to guess, kitaorang kat mana ni? haaaa...
Yup!!
Kitaorang kat Langkawi, bercuti 4 hari 3 malam... Best sangat!!
Aku sewa keter kancil jerk... Tu pun satu hari dikira 50 ringgit.. Murah gak la... Tapi satu je kat Langkawi ni, kalau orang pakai keter besau pun orang tak hairan, sebab mungkin juga tu keter sewa... (hihihi.. prasangka jahat betul aku ni...) Kat langkawi ni aku dan hubby berhabis dalam 2 ribu. Banyak tu..
Rupa-rupanya hubby aku nak bagi surprise kat aku! Saper kata hubby aku tak romantik!!! Sebelum ni aku ada beritahu dia, aku teringin sangat nak naik flight. I yelah, aku kan peraaakkkk sikit... hihihi.. Tak pernah naik flight. So, rupa-rupanya hubby aku buat surprise kat aku. Dia ajak aku gi Langkawi naik Air Asia. Melompat lah aku bila dengar!! Macam orang mengantok kena sorong bantal! Ha, macam tu lah aku... Thanks Abang.......... Ayang sayang abang....
First time naik Air Asia, aku teruja sangat!! (Ni start citer naik flight dulu yer...). Tapi takut gak, sebab selalu gak tengok kat tv citer yang kapal terbang jatuh tu...... (dalam hati siap dah baca seribu satu doa dah..). Hubby aku siap pegang tangan aku, kot takut sangat... Dapat lak masa dia nak terbang naik tu, kalah laju kereta F1. Hubby aku siap gelakkan aku lagi... Sempat gak aku cubit peha dia.... Tapi ada sorang pramugara, kira hensem gak. terpaku aku tengok dia sebab lembut... hahahaha...... Aku rasa, sorang pompuan pun tak selera dengan dia. hihihihihihi.....
Then bila dah naik atas awan tu, hilang sikit rasa takut.. Tapi bab langgar awan tu, memang takut giler....!!! siap pikir, ni kalau terhempas ni, tak siapa nak jengok aku... hahahaha...... Hampeh kan... Then bila sampai Langkawi, beg pakaian aku kena bukak. Nampak kesan kertas kat zip beg koyak kat area zip beg. Rasa hampeh sangat!! Kepada semua, kalau rancang nak gi mana-mana naik flight tu, kuncilah beg anda semua. Lepas sampai tu, sempat gak call tuan punya keter kancil tu. Keter pun satu hal, dibagi keter yang bunyi ekzos kuat tu, dah drive dengar bunyi ekzos jer.. Minyak jangan cakap la, memang kuat makan minyak!! Banyangkan isi penuh, tak sampai tengahri, dah nak habis. Nak kata tangki bocor, tak jugak. Agaknya dah memang makanan dia kot. Pelahap nau tu...
Kat Langkawi, banyak jugaklah tempat yang aku pergi. Kebanyakan tempat kat Langkawi kedudukannya jauh-jauh. Dari Utara ke Selatan, patah ke timur balik, then langsung ke barat. Memang jauh-jauh. Tapi suasananya masih lagi kampung. Itu yang best tu. Padi yang menghijau, tapi masa tu memang musim hujan. Makam mahsuri, muzium Tun Mahathir, aquarium, macam-macam lagi lah. Oh ye, hotel tempat aku menginap tu kat tepi pantai. Pantai Chenang kot..... Aku pun tak ingat namanya. Aku menginap kat Nadia's Hotel (ye kot.. Itu pun aku tak ingat). Sarapan pagi dibekalkan sekali. Tapi mungkin sukar aku nak bagi 4 bintang kat hotel tu. Well, pikir-pikirin lah kenapa...
Kat Beras Terbakar, aku galak beli kain batik, kain pelekat, satu dua untuk aku dan hubby, selebihnya biasalah... hihihihi....... Siap beli ubat gamat, minyak angin serai. Yang bestnyer, kat sini lah awalnya hubby aku belikan baju yang updated utk aku, dan aku dengan segan malunyer memakai baju itu. hahahaha... Mulanya memang segan, tapi bila pikirkan balik, ni permintaan hubby, tak baik kalau hampakan (hehehehe.. nak pakai tu cakap je la...), so aku pun secara rasminya mulalah memakai pakaian itu... Agak seksi dan updated. Aku pun call beritahu mak aku, then my mum gelakkan aku jerk..... Ada ke patut...
Actually, aku memang plan nak ke tasik dayang bunting. Orang kata, kalau kita minum air tasik di sana dan niat untuk mengandung, Insyaallah.... But my hubby tak nak... Pening katanya..... Well, aku pun tak boleh nak kata apa lah. So, hari tu kitaorang just pusing sekitar bandar kat Langkawi jerk... Memang murah pun barang-barang kat sana (memang lah murah, dah free tax). Betul lah orang kata, nak ke sana kena tahan satu, nafsu boros!! Kitaorang borong coklat berlambak! Tapi tak lah banyak sangat pun........... Tu pun ada yang tak habis lagi sampai sekarang! Hubby aku, aku pilih seluar dan adalah dalam 2 3 helai baju. Untuk aku sendiri, seluar dan 2 3 helai baju gak... hi





No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"