Monday, April 15, 2013

Kenny Rogers Roasters

Okey.. Okey....
Listed menu for today.... :-

1. Roasted 1/4 chicken
2. Macaroni & Cheese
3. Macaroni & Cheese also (hehehehehehehe)
4. Mashed Potato & Gravy
5. Home-made Muffin - Banana

wokey... No more talking-talking... Just yummy!!








sejarah Kenny ROgers Roasters :

     Pada tahun 1991, penyanyi / pencipta lagu Negara Kenny Rogers menceburi perniagaan makanan segera dan bersama-diasaskan Kenny Rogers Roasters dengan bekas KFC pemilik John Y. Brown, Jr Menjelang tahun 1995, menu telah diperluas untuk merangkumi ayam belanda, tulang rusuk dan pelbagai hidangan sampingan yang lain dan rangkaian telah berkembang kepada lebih 350 restoran. Ini termasuklah lokasi di Kanada, Timur Tengah, dan Asia. Penubuhan yang menjadi begitu terkenal sehingga mewujudkan sebuah episod keseluruhan Seinfeld ("The Roaster Chicken") telah bermula selepas beliau dan Jerry Seinfeld dibangkitkan dari tidur dalam pangsapurinya kerana terang cahaya neon merah bersinar melalui tingkap Kramer.bangkitnya Roaster dari tidur telah membuatkan beliau tersedar bahawasanya diri beliautelah berada dalam persaingan dengan Boston Ayam (kemudiannya dikenali sebagai Pasaran Boston) dan beberapa rantaian kecil ayam panggang. 

     Kentucky Fried Chicken juga memperkenalkan barisan ayam panggang produk dipanggil Rotisserie Emas untuk bersaing dengan Roasters dan Boston Ayam. Pada Disember 1992, Clucker, rangkaian kecil di pasaran ayam panggang, telah mendakwa Kenny Rogers Roasters atas dakwaan menyalin resipi dan menu itu dari rangkaian Clucker.Tuntutan itu berterusan sehingga Roasters membeli kepentingan majoriti dalam Cluckers pada Ogos 1994. Brown kemudian mengambil alih kepentingan awam Roasters dan berjaya memperkembangkan rangkaian lebih daripada 1,000 restoran sebelum menjual kepentingan beliau dalam francais kepada Berjaya Group yang berpangkalan di Malaysia pada tahun 1996.

   Walau bagaimanapun, Browns telah diisytiharkan muflis pada Mac 1998 dan saham beliau telah dibeli oleh Nathan terkenal, Inc dengan nilai AS $ 1.25 juta.  Banyak lokasi telah ditutup akibat dari penyusunan semula sistem pentadbiran. Menjelang tahun 2000, rantai itu ke 90 restoran francais, 40 daripada mereka yang berada di Amerika Syarikat. 


No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"