Thursday, February 18, 2010

Poyo Gilers


Ya. Aku memang sedar bila ada orang kata aku ni Poyos Giler... Macam dah terror.. Berlagak macam terbaik....  Okey.. Aku tahu dan aku pun tak marah sebab aku tahu memang aku berlagak macam terbaik. Sebab apa?

Meh sini dan dengarkan keluhan ku pula. Kalau aku berlagak macam terbaik, aku memang buat yang terbaik sebab aku tahu siapa aku. Aku tak kisahkan sesiapa di keliling ku asalkan kerja aku siap dan cukup sempurna susunan dokumennya. Kalau pun aku poyo, yes.... Aku memang poyo sebab aku tahu yang korang cemburu lihat aku dapat sudahkan kerja tanpa ada sebarang kesalahan. Tapi aku cukup tak suka kalau orang menjatuhkan air muka ku. Aku juga paling pantang kalau orang mengganggu kerja aku, dan masuk campur dalam urusan kerja ku. Korang masuk campur je terus bercelaru kerja aku. Itu yang korang nak bela kan sangat! Peraturan tetap peraturan. Aku dah puas memberi muka, berlembut dengan kadar yang seikhlas mungkin, tapi apa jadi? Makin kepala aku dipijak. Kalau ada perkara yang terjadi dalam lingkungan kerja ku, korang cari siapa? Aku jugak. Ada korang ngerti? Jadi, aku nak bagi amaran kat korang. Jangan ingat korang tengok aku tersenyum 24 jam, lembut berbicara, aku tak reti simpan dendam?

Kalau kau masih budak sekali pun (walau pun dah bekerja), bercakap tu, atau melepas kata itu biarlah berlapik. Engkau tak nak orang lain berdendam dengan engkau, meninggi suara dengan engkau, tapi engkau buat pada orang, engkau jatuhkan air muka orang. Engkau kena tahu, ALLAH S.W.T. bayar cash.. Kalau tidak sesama perbuatan, sesama reski pun engkau akan kena. Engkau kena tahu itu!! Engkau kata aku tak buat kerja, tapi ada engkau tanya tentang diri engkau? Engkau selalu mengata aku di belakang, tapi ada engkau ada tertanya, ada tak orang mengata engkau di belakang? Engkau tak suka buat kerja angkat telefon, tapi kenapa aku dan yang lain boleh lakukan? Itu lah semangat kawan dan semangat bantu membantu. Kalau engkau nak pentingkan diri sendiri, aku tak kisah sebab untuk pengetahuan engkau, 'kebudak-kebudakan' engkau sedang memakan diri engkau! Itu engkau tak perasan kan??!!

Aku tetap aku...
Sebab aku tahu apa yang aku buat....
Kalau aku bukan aku....
Semua kerja aku tak buat....
Ahaks....

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"