Tuesday, January 19, 2010

Alam Berbisik



Apa ada pada aku
untuk aku adili kesemua mereka...
Aku berjuang untuk aku...
Cuma kadangkala aku tergelincir sedikit dari landasan...
Bukan membabi buta..
Sekadar tecatuk di pinggir biasan..

aku selalu menundukkan muka
agar tidak berpaling dan amarah reda
tapi kadangkala itu tak menjadi
apa yang penting, aku cuma mampu diam dan bisu..

Untuk raih sekalung harapan
untuk ku rentas sekabus impian
demi hamparan sebuah hijab
yang aku tak pasti bila kan ku gapai...

Ahhh,...
Indah sungguh bahasa...
Lembut lidah dari gigi...

Puas sudah ku congak
apa yang perlu dan apa yang tidak..
apa yang harus dan apa yang wajib...

Puas sudah ku hitung...
segala lelah dan perihku...
keringat yang berjujuran..
mutiara yang berguguran..
tapi entah mana hilangnya..
kekuatanku.... semangatku...

Aku berpinar........

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"