Friday, September 8, 2017

Hari Yang Menyedihkan... Barangkali

8 September 2017

Genap... emmmm, saya tidak mengira pula berapa tempoh lama hari, bulan atau tahun. Yang pasti, Puan Fauziah binti Jalaludin, KPP di SKP UPE, JPM akan melaksanakan HLP bermula pada 4 September 2017. Satu keputusan yang saya kira bijak untuk perancangan masa hadapan. Tidak dinafikan, tak banyak, sedikit pasti beliau telah meninggalkan ilmu yang amat berguna, selian pengetahuan dan kebijaksanaan dalam melaksanakan tugas.







Sedikit berkenaan beliau. Beliau seorang yang lincah, mudah diajak berbincang dan sentiasa berfikiran terbuka. Emmm, dalam menjaga batas antara 'gred' to 'gred', beliau dilihat sebagai seorang yang lantang bersuara selain sentiasa menjaga imej yang bersih. Sememangnya kepergian beliau sedikit sebanyak meninggalkan kesan dalam Jabatan ini.

Sewajarnya pada hari ini, kami semua yang sepatutnya membuat surprise utk beliau sempena last working day, tapi disebabkan permohonan HLP beliau lambat diketahui, tiada persiapan dapat dilakukan, malah beliau pula yang beriya-iya mengeluarkan wang dengan membelikan kai sebanyak 18 kotak piza, beberapa jenis kek dan ais lemon tea. Sedap sungguh rasanya, bak kata orang, dapat suntikan vitamin 'F' (free). Saya cuma senyum sahaja.

Berbalik pada topik utama, telah menjadi lumrah bahawa yang pergi akan diraikan, yang tinggal akan meraikan. Tapi terbalik pula pada hari ini. Tak mengapa lah. Lagi pula, itu semua hanya adat sahaja, dan bukannya sesuatu yang harus dipatuhi.

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

MySpace Comments

Sample Text

Aisshhh.. Takkan tengok aje. Jom like web saya dengan clik "join this site"